15 października 2016

Batat na słodko

Zdrowe i słodkie przekąski to coś czemu nie sposób się oprzeć. Dlatego zawsze gdy mam ochotę na jakieś słodkości, żeby nie jeść aż tak nie zdrowo sięgam po bataty i przyrządzam je w ten sposób. Zmieniam tylko dodatki w zależności od tego co mam w szafkach i na co akurat mam ochotę. Może ten smak nie jest tym, który przypadnie wszystkim do gustu, ale ja - fanka zdrowych słodkości, na pewno jestem jego wielką fanką.


Batat na słodko
Składniki:

  • 1 batat (ok. 350g)
  • 6-8 suszonych daktyli (ok. 30g)
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • opcjonalnie: syrop klonowy/daktylowe
  • dodatki: czekolada gorzka, orzeszki ziemne
Przygotowanie:

Daktyle zalewamy wrzątkiem odstawiamy na ok. 15 minut, po tym czasie odcedzamy.

Batata obieramy, kroimy w drobną kostkę i gotujemy do miękkości. Po ugotowaniu odcedzamy i ubijamy tłuczkiem do ziemniaków z daktylami i masłem orzechowym. Dodajemy słodkiego syropu do smaku. W miseczce posypujemy dodatkami i zajadamy ze smakiem.

2 komentarze :

  1. Idealnie! Bataty to cudo :)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Pierwszy raz widzę tak podanego batata! Podoba mi się, bo uwielbiam tutaj dosłownie wszystko :D

    OdpowiedzUsuń