06 marca 2014

Pikantne placki ziemniaczane

Ostatnio znowu miałam ochotę na ziemniaki, a po rozmowie telefonicznej z babcią, jakoś tak pomyślałam o zrobieniu placków ziemniaczanych. Dawniej znałam je tylko w wersji słodkiej, ale przecież ziemniaki też bardzo dobrze smakują na ostro.


Pikantne placki ziemniaczane

Składniki:
(ilość na 3 osoby)
  • 3 średniej wielkości ziemniaki (330g)
  • 1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego + 6 łyżeczek wody
  • 3 łyżki mąki
  • szczypta soli morskiej
  • 1-2 łyżeczki przyprawy do ziemniaków
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 szczypta ostrej papryki
  • mały pęczek szczypiorku

Przygotowanie:


W kubku łyżeczkę siemienia lnianego zalewamy wodą, mieszamy i odstawiamy na ok. 5 minut, aż spęcznieje. W tym czasie dokładnie szorujemy ziemniaki (możemy obrać, ale ja tego nie robię, w końcu skórka jest bardzo zdrowa :)) i ścieramy na tarce, na dużych oczkach. Szczypiorek drobno siekamy.

W misce łączymy starte ziemniaki, z szczypiorkiem, mąką, spęczniałym siemieniem lnianym, przyprawami i dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju i łyżką wykładamy masę, odrobinę ją "uklepując" i formując ją w placek.



Według mnie same smakują świetnie, ale jeszcze lepiej z sosem.


Do zrobienia tego sosu będziemy potrzebowali :
  • 3 łyżki sojonezu
  • 1 łyżkę łagodnego ketchupu
  • 1 łyżeczkę ketchupu pikantnego
  • pieprz

Wszystkie składniki razem mieszamy i gotowe ;)




Takie placki możemy podać jako samodzielne danie główne w połączeniu z surówką lub jako przystawka do zupy.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz