14 czerwca 2014

Wegańskie nuggetsy z leczo, które zawsze się udaje

Ostatnio na mojej uczelni głośno było o fixie do nuggetsów więc nie byłabym sobą gdybym nie zweganizowała potrawy z tą przyprawą. W efekcie uzyskałam bardzo fast foodowe ale równocześnie bardzo smaczne i zdrowe danie :).



Wegańskie nuggetsy z leczo, które zawsze się udaje!
Składniki:
  1. Nuggetsy:
    • 1 kostka (250 g) tofu czosnkowego (Pro soya)
    • 1 opakowanie fixu do nuggetsów (Kamis)
    • bułka tarta do panierowania
  2. Leczo:
    • 3 duże cukinie
    • 5 młodych marchewek
    • 3 cebule
    • 2 pomidory
    • 500 g pieczarek
    • garść lub dwie młodych rzodkiewek
    • szczypta chilli
    • słodka mielona papryka
    • sól
    • pieprz
Przygotowanie:

1. Nuggetsy:
Tofu kroimy na mniejsze kawałki o dowolnie wybranym kształcie, u mnie były to trójkąciki.
Fix przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu.
Każdy z kawałków zamaczamy w gotowym fixie, a następnie obtaczamy w cienkiej warstwie bułki tartej. Na patelni rozgrzewamy olej i każdy z kawałków smażymy aż z każdej strony będzie złoty.

2. Leczo:
Cebulę obieramy i kroimy w kostkę.
Marchewkę dokładnie szorujemy i kroimy w plasterki. Pieczarki obieramy i również kroimy w plastry.
Pomidory myjemy, kroimy na kilka części i usuwamy twardy środek.
Cukinię dokładnie szorujemy i kroimy w kostkę.
Rzodkiewki myjemy i kroimy w mniejsze kawałki.

W garnku rozgrzewamy olej i wrzucamy na niego pokrojoną cebulę, podsmażamy tak długo aż się zeszkli. Następnie dodajemy marchewkę, pieczarki i pomidory, dokładnie mieszamy i na małym ogniu pod przykryciem dusimy tak długo aż pieczarki nie puszczą wody. Wtedy dodajemy cukinię, rzodkiewki ponownie mieszamy i dusimy aż wszystkie składniki nie będą miękkie i odparuje nadmiar wody. Przyprawiamy do smaku.



Przepis na nuggetsy jest moim pomysłem, ale pomysł na leczo czytacie dzięki temu, że moja mama zdecydowała się nim z wami podzielić. Według mnie jest to najlepsze leczo jakie można zrobić, a do tego łatwo można je modyfikować innymi składnikami.

1 komentarz :

  1. Istne szaleństwo :D Czegoś takiego jeszcze nigdy nie widziałam :) Na pewno spróbuję. Sama też robię leczo. Sprawdź w wolnej chwili - http://leczo.net.pl/

    OdpowiedzUsuń