16 listopada 2014

Gotowana kapusta modra

Dzisiaj mam dla was przepis na bardzo klasyczny dodatek do obiadu, który łatwo przygotować a smak i kolor jest cudowny.




Gotowana kapusta modra
Składniki:
  • 1 mała główka kapusty modrej
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 500 ml wody
  • olej
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • pieprz i sól
Przygotowanie:

Z kapusty odrywamy zewnętrzne liście, odcinamy głąb i drobno ją szatkujemy.

Cebule obieramy i bardzo drobno kroimy. Czosnek obieramy i przeduszamy przez praskę.

Na patelni rozgrzewamy olej i szklimy na nim cebulę oraz czosnek.

W dużym garnku zagotowujemy wodę, gdy zacznie wrzeć wrzucamy kapustę i dusimy na małym ogniu pod przykryciem co jakiś czas mieszając. Gdy będzie miękka (po ok. 20 minutach) dodajemy cebulę z czosnkiem, dokładnie mieszamy i znowu dusimy przez ok. 20 minut co jakiś czas mieszając. Doprawiamy do smaku i dusimy jeszcze ok. 10 minut.


Taką kapustę w moim domu jadło się do tej pory bardzo rzadko i jej smak znam raczej z podróży i wizyt u znajomych jednak bardzo przypadła mi do gustu i od teraz będzie pojawiała się o wiele częściej.

6 komentarzy :

  1. u mnie zaś bardzo często się jada, aczkolwiek babcia dodaje boczek, co ja od razu pomijam i zrobię Twoją wersję :) kolor piękny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój smak dzieciństwa - z kluskami śląskimi oczywiście. Przypomniałaś mi o istnieniu modrej kapusty, muszę koniecznie kupić w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam modrą kapustę! Jeśli nie chcesz, żeby straciła piękny kolor po ugotowaniu przelej ją szybko zimną wodą, możesz też skropić ją sokiem z cytryny :) Narobiłaś mi smaku, chyba jutro polecę po kapustę <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahh, jeśli masz chęć to dorzuć do ugotowanej kapusty starte jabłko, pokrojonego w kostkę ogórka kiszonego i orzechy włoskie. Niebo w gębie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę kapustę pamiętam z czasów dzieciństwa, ale teraz to nawet nie pamiętam kiedy jadłam ją ostatni raz. Czas wrócić do tych smaków, a przepis jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie obowiązkowa podczas niedzielnego obiadu :D

    OdpowiedzUsuń