17 marca 2015

Kotlety z batatów i cieciorki

Zarówno po bataty jak i po cieciorkę w swojej kuchni sięgam dość często. Już kilka razy przyrządzałam je razem jako jedno danie, ponieważ uważam, że ich smaki idealnie do siebie pasują. Dzisiaj mam dla Was przepyszne burgery, które są pyszne zarówno upieczone jak i usmażone.



Kotlety z batatów i cieciorki
Składniki:
(6 kotletów)
  • 200 g ugotowanej cieciorki (100 g suchej)
  • 1 batat (ok. 250 g)
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • pieprz, słodka papryka mielona, ostra papryka mielona, curry - do smaku
  • bułka tarta
  • olej - do smażenia
Przygotowanie:

Batata zawijamy w folię i pieczemy w 175°C do miękkości (ok. 30-40 minut). Po upieczeniu studzimy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Cieciorkę i batata przepuszczamy przez maszynkę do mielenia, do tak powstałej masy dodajemy bułkę tartą - w takiej ilości żebyście mogli formować w rękach bez problemu kotlety.

Tak powstałe kotlety obtaczamy w bułce tartej i smażymy na dobrze rozgrzanym oleju przez kilka minut z każdej strony. Lub układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 175°C przez ok. 30 minut - aż będą ładne, złociste.

8 komentarzy :

  1. Mmm... pychotka :)) Niestety nie mam maszynki do mielenia, masz może pomysł jak ją zastąpić? Blender ręczny może się zepsuć, może wystarczy dłużej się pobabrać widelcem?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie da się w ten sposób uzyskać pożądanej konsystencji ;/ Ale szczerze polecam zaopatrzyć się w taką maszynkę (ja moją mam "po babci") bo na prawdę ułatwia życie :)

      Usuń
  2. takie kotleciki to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wyglada pysznie, uwielbiam panierkę! Niestety tak jak poprzednik nie mam maszynki do mielenia, jak ja zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie da się w żaden sposób uzyskać takiej konsystencji ;/

      Usuń
  4. Ostatnio bardzo wkręciłam się w kotlety z różnych warzyw więc na pewno mi zasmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeden z najlepszych kotlecików! w niedzielę robiłam z czerwoną soczewicą, ale te z ciecierzycą również wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda jak nasz "tradycyjny polski schabowy". A w środku tyle zdrowotności :D Pysznie się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń