29 sierpnia 2013

Sałatka z bobem

Za każdym razem gdy wybieram się na ognisko zabieram ze sobą różne sałatki, lub warzywa do podania z nad ognia. Ostatnio w sklepach było bardzo, ale to bardzo dużo bobu, więc postanowiłam zrobić coś z nim. Sałatka ta najlepiej smakuje gdy podawana jest na ciepło, z moim ulubionym sosem czyli słodkim sosem chilli.


Sałatka makaronowa z bobem

Składniki:
  • 500g bobu
  • 300g makaronu
  • 1 duża cukinia
  • 10 średniego rozmiaru pieczarek
  • 2 małe cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • olej
  • sos sojowy
  • pieprz ziołowy, oregano, papryka słodka i papryka ostra
Makaron gotujemy al-dente według przepisu podanego na opakowaniu. Bób wrzucamy do wrzątku i gotujemy ok. 20-30 min, do wody dodajemy trochę sosu sojowego, musimy go obserwować żeby nie był zbyt miękki, bo nie może się rozpadać. Po ugotowaniu wyciągamy go, odsączamy, czekamy aż ostygnie, i obieramy go ze skórek. Cebulę kroimy na kosteczkę, czosnek również i mieszamy je razem. Cukinie i pieczarki obieramy ze skórek i kroimy, na małe kawałki. Ja cukinię pokroiłam na plasterki, i każdy z plasterków na 4 części, natomiast pieczarką odkroiłam nóżki i pokroiłam na plasterki, większe plasterki przekrawałam na połówki. 
Na rozgrzany na patelni olej wrzucamy cebulę z czosnkiem, gdy się zeszkli dorzucamy do tego pieczarki, gdy te "zbrązowią" się, i zmniejszą. Jako ostatnie dodajemy cukinię, całość mieszamy i doprawiamy sosem sojowym, oraz innymi przyprawami. Podsmażamy to na dość mocnym ogniu, tak długo aż odparuje woda z pieczarek i cukinii. Gotowe warzywa przekładamy do miski. Makaron możemy dodać tylko ugotowany, lecz ja zawsze najpierw lekko go podsmażamy na patelni z rozgrzanym olejem. 

Makaron mieszamy z warzywami, możemy ostatecznie przyprawić do smaku ziołami, i gotowe :) !

Powodzenia i smacznego!

Pamiętajcie żeby po wypróbowaniu przepisu
skomentować i dać znać co o nim uważacie,
co byście zmienili, no i jak wam smakowało
wasza gotująca elficzka będzie bardzo wdzięczna ;)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz