07 maja 2015

Hummus pomidorowy

Hummus jest jedną z rzeczy, które pojawiają się w mojej kuchni bardzo, bardzo często w wielu wersjach. Jedną z nich jest hummus z suszonymi pomidorami. Chyba moja ulubiona wersja. Jeśli jeszcze nie próbowaliście to namaczajcie cieciorkę i róbcie jak najszybciej ;)


Hummus pomidorowy
Składniki:
  • 200 g ugotowanej cieciorki (100 g suchej)
  • 1 łyżka tahini
  • 4 suszone pomidory (z zalewy)
  • ok. 1/4 łyżeczki kminku
  • ok. 1/3 łyżeczki soli himalajskiej
  • ok. 1/3 łyżeczki suszonego czosnku
  • opcjonalnie: zimna woda
Przygotowanie:


Cieciorkę blendujemy z tahini i pomidorami aż do uzyskania jednolitego hummusu. (Jeśli uznacie, że jest zbyt gęsty możecie dodać odrobinę zimnej wody, jednak dla mnie było to zbędne). Doprawiamy i jeszcze raz chwilę blendujemy.

5 komentarzy :

  1. robiłam właśnie wczoraj, też z pomidorami :)
    rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale apetycznie wygląda! a jak bardzo lubię hummus :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomidorowy to mój ulubiony! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam w czwartek hummus, po raz pierwszy z suszonymi pomidorami właśnie - wyszedł pyszny, znajomi zajadali się, aż im się uszy trzęsły i oczywiście wielkie zaskoczenie, że KUCHNIA WEGAŃSKA MOŻE BYĆ PYSZNA. Ja dodałam jednak więcej pomidorów i pominęłam kminek.

    OdpowiedzUsuń