15 stycznia 2015

Pasta kanapkowa z buraków i fasoli

Pasty na bazie fasoli to jedne z moich ulubionych, już raz łączyłam je z burakami, tym razem przygotowałam ją w inny sposób i wyszła jak dla mnie o wiele lepsza!




Fasolowo-buraczana pasta kanapkowa
Składniki:
  • 2 małe buraki (200 g)
  • 250 g ugotowanej czerwonej fasolki (lub z puszki)
  • 2 ząbki czosnku
  • sól i pieprz
  • 1 łyżka oliwy
Przygotowanie:

Buraki pieczemy w 175°C do miękkości (tj. przez ok. 30 minut). Następnie studzimy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki.

Fasolkę odcedzamy, dodajemy do niej obrany czosnek, buraki i blendujemy aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Doprawiamy do smaku.

Na patelni rozgrzewamy oliwę. Przekładamy na nią pastę i podsmażamy przez ok. 5 minut mieszając.


Po przygotowaniu można przechowywać ją w szczelnie zamykanym pojemniku w lodówce.


6 komentarzy :

  1. gdybym miała buraki ta pasta byłaby już na jutrzejsze kanapki, ale zrobię na pewno - prędzej czy później - jest świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzy dni z rzędu jadłam buraki, ale tak je lubię, że taką pastę to mogłabym mieć cały czas gdzieś w słoiczku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja taką pastę wyjadałabym prosto ze słoiczka!

    OdpowiedzUsuń
  4. pastę z czerwonej fasoli jadłam ale niggy nie pomyślałam, żeby dodać do niej buraki ! trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasty z fasoli robię często, ale z burakiem nie próbowałam... Wygląda bardzo smakowicie takie zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń