09 stycznia 2016

Pasta kanapkowa z grochu i pieczonych warzyw korzeniowych

Po tym jak spróbowałam kremowej grochówki bardzo polubiłam jej smak i wymyśliłam, że fajnie będzie odtworzyć go w postaci pasty kanapkowej. Wyszło świetnie więc dzielę się z wami efektem. Połączenie smaku grochu z warzywami korzeniowymi to jak dla mnie prawdziwy strzał w dziesiątkę :)




Pasta kanapkowa z grochu i pieczonych warzyw korzeniowych
Składniki:
  • 100 g grochu łuskanego (w połówkach)
  • 250 ml wody
  • 1/2 selera
  • 1 pietruszka (ok. 100 g po obraniu)
  • 1 marchew (ok. 100 g po obraniu)
  • 2 łyżki oleju
  • 2 duże ząbki czosnku
  • ok. 2 łyżek majeranku
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • pieprz mielony, papryka słodka, curry
  • 2 szczypty gałki muszkatołowej
  • szczypta chilli
Przygotowanie:

Warzywa obieramy, kroimy na mniejsze kawałki wrzucamy do miski. Dolewamy olej i dokładnie mieszamy tak żeby pokryć nim wszystkie warzywa. Wysypujemy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 175°C tak długo aż warzywa będą upieczone (ok. 40 minut), co jakiś czas mieszamy żeby warzywa piekły się równomiernie. Po ok. połowie pieczenia dokładamy nieobrane ząbki czosnku.

Groch zalewamy wodą i gotujemy tak długo aż zacznie się rozpadać. W razie potrzeby możecie dodać więcej wody.

Ugotowany groch mieszamy z warzywami, obranymi ząbkami czosnku i blendujemy z sosem sojowym aż do uzyskania konsystencji jaka Wam odpowiada.

Doprawiamy do smaku.

4 komentarze :

  1. Cudny pomysł! Nie uwielbiam jakoś szczególnie grochu, dlatego muszę sobie wymyślać różne sposoby przetwarzania go, żeby mi się nie nudził. Takie coś przypadłoby mi zdecydowanie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest podana waga marchewki i pietruszki, mnie interesowałaby waga selera ;) Seler zazwyczaj jest bardzo duży i bardzo aromatyczny, czy to ma byc połowa takiego dużego selera ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten akurat nie był za duży (połowa ważyła ok. 150-200 g) Ale jeśli lubisz selera możesz dać go więcej, jak tylko chcesz ;)

      Usuń